Forum Forum dyd@ktyczne INoI UP w Krakowie Strona Główna Forum dyd@ktyczne INoI UP w Krakowie
Platforma pracy grupowej INoI UP w Krakowie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PDF - wprowadzenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyd@ktyczne INoI UP w Krakowie Strona Główna -> Zintegrowane Systemy Informacyjne (2006/2019)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
W. M. Kolasa
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 3234
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków
Płeć: Pan

PostWysłany: 27 Kwiecień 2009, 3:11 am    Temat postu: PDF - wprowadzenie

Lektura: [link widoczny dla zalogowanych]

Wykład wprowadzający: [link widoczny dla zalogowanych]

Krótko o PDF
- PDF - Wikipedia: [link widoczny dla zalogowanych] (english, wersja polska - jest zbyt słaba)
- Specyfikacja (Adobe): [link widoczny dla zalogowanych] (english)
- ISO 19005-1:2005/Cor 1:2007: [link widoczny dla zalogowanych]

A. Natywne programy Adobe
1 - Adobe Reader X - [link widoczny dla zalogowanych]
2 - Adobe Acrobat 8 lub 9 (tylko komercyjny; trial 30 dni): [link widoczny dla zalogowanych]
3 - Acrobar Reader 8.1 PL lub wyższa (free): [link widoczny dla zalogowanych]

B. Wybrane drukarki wirtualne (z dostatecznie poprawna obsługą języka polskiego)
4. PDF Creator:
--- Starsza wersja 1.2.2: [link widoczny dla zalogowanych]
--- Najnowsza wersja 1.6: [link widoczny dla zalogowanych]
5. Bullzip PDF Printer: [link widoczny dla zalogowanych] (tylko brak obsł. j. pol. dla metadanych)
6. QPrinter 1.0.11: [link widoczny dla zalogowanych] (brak dostępu do edycji metadanych)
6a. Adobe Create PDF online: [link widoczny dla zalogowanych] (trial - ogr. czasowe, brak dostępu do edycji metadanych)

C. Wybrane edytory i programy specjalne:
7. PDFTools 1.2: [link widoczny dla zalogowanych] (polecam - rozmaite funkcje, m.in. manipulacja plikami)
8. PDFill PDF Tools: [link widoczny dla zalogowanych] (polecam - rozmaite funkcje, szczególnie konwersja - PDF do grafiki)
9. PDF Info (Freeware): [link widoczny dla zalogowanych] (tylko odczyt - brak obsł. j. pol. dla edycji metadanych)
10. PDF-Analyzer: [link widoczny dla zalogowanych] (wiele funkcji - wersja free - tylko odczyt)
11. PDF-XChange Viewer (free): [link widoczny dla zalogowanych] (edytor - wiele funkcji, w szczególnie manipulacje w trybie podglądu - brak obsługi pol. dla części funkcji w ograniczonym zakresie)
12. PDFTK Builder: [link widoczny dla zalogowanych] (podobne do PDFTools)

D. Postscript
Ghostscript, Ghostview and GSview: [link widoczny dla zalogowanych] (interpretery i przeglądarki Postscriptu - różne wersje)

E. Społeczności PDF
- PDF Planet: [link widoczny dla zalogowanych]
- PDF Zone: [link widoczny dla zalogowanych]

F. Dla zaawansowanych i koneserów
- PDFTK (linux, windows): [link widoczny dla zalogowanych] (edytor konsolowy)
- GUI for PDFTK i inne (linux, win.): [link widoczny dla zalogowanych] (m.in. graficzna nakladka na PDFTK)
- XPDF - [link widoczny dla zalogowanych]
- AdobeLabs: [link widoczny dla zalogowanych]
- Acrobat Forms Data Format (FDF) Toolkit: [link widoczny dla zalogowanych]



G. Konwertery edytorów Word lub OpenOffice itp.
- MS Word: [link widoczny dla zalogowanych] - brak dostępu do edycji metadanych
- OpenOffice: [link widoczny dla zalogowanych] - brak dostępu do edycji metadanych
- Google docs: [link widoczny dla zalogowanych] - brak dostępu do edycji metadanych

H. Materiały do ćwiczeń
1. Archiwum1: [link widoczny dla zalogowanych]

Inne kopie
2. Archiwum2: [link widoczny dla zalogowanych]
3. Wybor: [link widoczny dla zalogowanych]
4. Kopia3: [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez W. M. Kolasa dnia 14 Styczeń 2013, 2:23 am, w całości zmieniany 16 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
W. M. Kolasa
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 3234
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków
Płeć: Pan

PostWysłany: 10 Kwiecień 2010, 14:12 pm    Temat postu:

Używając następujących bezpłatnych programów (wykaz A) przygotuj dowolny dokument PDF o parametrach B.

A. Programy:
= PDF Creator: [link widoczny dla zalogowanych]
= PDF Tools: [link widoczny dla zalogowanych]
= PDF Fill (Tools): [link widoczny dla zalogowanych]
= PDF XChange: [link widoczny dla zalogowanych]


B. Parametry:
1. Dokument powinien mieć przynajmniej 30 stron, w tym:
2. Dwie ostatnie zawierające całostronicowe fotografie (np. wydruk z XNView)
3. Czwarta i trzecia od końca (to strony wycięte z dowolnego dokumenty z Google Books) [PDF Tools = split / burst, potem joint]
4. Jedna dowolna strona obrócona o 90 w lewo i 1jednao 90 w prawo
5. Dwie dowolne strony ze znakiem wodnym tekstowym (Fill Watermark text lub PDF Tools - stampf)
6. Dwie dowolne strony ze znakiem wodnym graficznym (Fill Watermark image lub PDF Tools - stampf)
7. Dwie dowolne strony dowolnie zrefomatowane (PDF Tools - Rearrange - Handout pages lub Fill Reformat)
8. Dwie strony tekstowe ozdobione dowolnymi komentarzami i (napisy, elementy wyróżniające, pieczęcie itp.) - pamiętaj o ustawieniu własnej tożsamości [PDF XChange]
9. Dokument powinien też mieć metadane (Tytuł, autor [wpisz własne dane], słowa klucz i temat) [dodając w tracie wydruku lub przedrukować gotowy, lub PDF Info]

Gotowy dokument:
- nazwij: nazwisko_imie_praca2.pdf (tu nie używaj polskich znaków)
- wyślij do wykładowcy używając uploadera sendfile: [link widoczny dla zalogowanych] (podczas wysyłki podaj odbiorcę: [link widoczny dla zalogowanych])
- w treści wysyłki wpisz własne imię i nazwisko
!!! proszę nie wysyłać prac jako załączniki e-mail!!!


Termin wykonania: co najmniej 3 dni przed wpisem zaliczenia

10. [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez W. M. Kolasa dnia 27 Styczeń 2012, 17:15 pm, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
W. M. Kolasa
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 3234
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków
Płeć: Pan

PostWysłany: 4 Grudzień 2010, 17:18 pm    Temat postu:

aktualizacja
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
W. M. Kolasa
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 3234
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków
Płeć: Pan

PostWysłany: 25 Styczeń 2011, 22:16 pm    Temat postu:

aktualizacja - 2011.01.25
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
W. M. Kolasa
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 3234
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków
Płeć: Pan

PostWysłany: 8 Styczeń 2012, 16:40 pm    Temat postu:

aktualizacja - 08.01.2012
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
W. M. Kolasa
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 3234
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków
Płeć: Pan

PostWysłany: 14 Styczeń 2013, 1:52 am    Temat postu:

aktualizacja - 14.01.2013
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
W. M. Kolasa
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 3234
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków
Płeć: Pan

PostWysłany: 14 Styczeń 2013, 3:15 am    Temat postu:

aktualizacja2
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyd@ktyczne INoI UP w Krakowie Strona Główna -> Zintegrowane Systemy Informacyjne (2006/2019) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin